1. Dan Mangan
+ Blacksmith – Club Meds
Činjenica je da najmanje znam da
napišem o onome što mi najviše znači, a Club Meds je, i uopšte ne pretjerujem,
bio uz mene od samog početka godine i voljeli smo se gotovo svakoga dana bar po
malo. Željno, no ne i dugo očekivan, jer nisam nikad računala da Mangan mora
svake godine objaviti album, ostavio me je zbunjenu. Nije to više bilo najbolje
od kanadskog folka, čak ni aranžmanski obogaćenih, opet folk, kompozicija, jer
rastao je sa svakim novim setom pjesama, već je potpuno izobličio sopstveni
izraz, krećući se nekom eksperimentalnom linijom, s nekom namjerom da se utapa
u ritmove kojima, bar u početku se tako činilo, nije najbolje dorastao. Ta namjera
je postajala prepoznatljivija svakim novim preslušavanjem. Na kraju je to bio
on, jedva se nazirao, a onda je sazreo u meni, kao što je vjerovatno, negdje u
stvaralačkoj tišini, sazrijevao sam sa sobom. I dalje reaguje na svijet oko
sebe, no više nego ikad ima želju ne samo da posmatra, već i da se pokrene i
promijeni ga. Bendovski Mangan je zaista savršen, misteriozan i zbunjujuće
maštovit kao kompozitor, stidljivo odlučan (namjerno stavljam ove dvije riječi
zajedno, jer se takvog utiska ne mogu osloboditi) vokalno, a kao tekstopisac je
onaj stari, samo načitaniji i opušteniji nego ikad. Čini se kao da mu uopšte
nije bilo bitno da li će se svima svidjeti, a meni jeste.
2. Father
John Misty – I Love You, Honeybear
Blago psihodelični folk,
eksperimentalnost, te zadiranje kroz najrazličitije pravce do potpunog stapanja
u sopstvenu zaogrnutost zvukom; harmoničnost, bogati aranžmani i neočekivani
preokreti unutar svake od pjesama, te dramatičnost, samo su neke od odlika koje
upadaju u uho tokom slušanja ovog albuma. Tematski sloj koji povezuje svaku od
pjesama se vrti oko seksa, nasilja, doživljaja svijeta jednog sociopate, teškog
za razumijevanje, a opet poznatog do te mjere da ga nije lako osuđivati. Nije
sve na ovom albumu smiješno, zapravo je bolno i gorko ponekad, ogrnuto jednostavnošću,
što u lirskom smislu znači da sve o čemu pjeva približava svakodnevnom govoru,
ali ga zadržava na samoj granici poetske misterioznosti. Nakon ovog albuma
kontam da Tilman može da stvori šta god mu padne na pamet, ja ću to već nekako
voljeti. I to me čini srećnom.
3. Will
Varley – Postcards From Ursa Minor
Budući da sam ga tek nekoliko mjeseci
unazad otkrila, pa tek onda preslušala njegove dosadašnje albume, dva puta sam
bila iznenađena u istoj godini onim što Will Varley ima da prenese svijetu. Dva
puta sam ga u istoj godini zavoljela. „Postcards From Ursa Minor“ je djelo
izuzetnog pripovjedača, pomalo frustriranog, razočaranog, uglavnom nemoćnog da bilo
što mijenja. Nekad kroz dozu humora karakterističnog za stare, mrzovoljne
ljude, (inače i djeluje stariji nego što jeste, više kao čovjek koji je prošao
dva života, nego kao neko ko još uvijek nema ni trideset), nekad kroz iskrenu
neposrednost i prihvatljivost, Warley jednostavno priča i prati svoju priču
diskretnim prebiranjem po žicama, nježno, kao da prigrli tonove svoje sopstvene
nevidljivosti u odnosu na moć onoga što ga pritiska. Tako postaje bilo ko od
nas, uz dodatak neviđenog talenta da uhvati trenutke koji će nama pobjeći.
Mješavina nostalgičnosti i iskrenosti, satiričnog i ironičnog, neprečišćenog
folka s malim izletom u blues, ponekad uz pomoć pratećih vokala koji su tu,
čini se, samo da u konačnici ne bi zvučalo kao da je sasvim sam na svijetu, i
tek blagih dodataka ritam sekcije i nekih dodatnih instrumenata, ali ne u svim
pjesmama, da ne bi svi zajedno poumirali u trinaestak pjesama; svega s mjerom,
sve pažljivo upakovano u album koji još uvijek nisam dovoljno puta čula, a znam
da ću mu se vraćati svako malo.
4. John
Moreland – High On Tulsa Heat
Moreland je za mene, iako ga ne znam
baš previše dugo, bez obzira na bogatu diskografiju, uvijek bio sinonim za
pjevača iskrene, neprerađene, svačim izazvane tuge, i nekako je od istih tih
tuga stvarao još tužnije priče, pjevljive taman toliko da mu se pridružim u
patnji. Bilo da pjeva prošlo ili sadašnje, da se sjeća ili osjeća, da voli, ne
voli, zaboravlja, biva ostavljen, bilo da odlazi ili dolazi, a sve s istom
povrijeđenošću, on svom silinom uspije da me uvuče u svoju pjesmu, da se iz
pjesme vratim kao potpuno druga osoba. Moreland ne jeca, ali njegov glas u
ključnim dijelovima stihova postane ranjiv. On ne struže po žicama, ali zna da
zarije prste preduboko dok ne prokrvare od neprospavanosti i samoće i zastrzužu
po duši. On ne boli – on je bol.
5. Jason Isbell
- Something More Than Free
„Something More Than Free“ zvuči kao malo
vedriji nastavak „Southeastern“-a, i možda je jedino ta silina čemera, na koju
nas je Isbell navikao/navukao, ono što će na ovom albumu faliti neizostavno od
početka do kraja.
Muzički utisak je snažniji nego ikad: osjećaj da je svaka od pjesama nastala bez ikakvog pritiska, da se sama uglavi u (prosječno) četvorominutne kalupe i počne da živi svoju priču kroz izuzetno smirujući i nježan, ponekad bespomoćan, a u isto vrijeme odlučan glas naratora/muzičara. Briljantan je Isbell u namjeri (ili slučajnosti) da bukvalno svaku svoju pjesmu učini pjevljivom, što je odlika izuzetnih sluhista i da, u konačnici, to zvuči jednostavno. A nije ni najmanje jednostavno. Gitara je smirena isto koliko i glas, dopunjavaju se i klize po istoj mekanoj podlozi. Dodatni instrumenti, prije svega violine na pojedinim mjestima, te, uglavnom diskretna i staložena, ali ponekad i jako dramatična, ritam sekcija imaju svoju ulogu neverbalnih pejzažista ili atmosferičnih ukrasa, posebno u nekim situcijama kad se Isbell prepustio osjećaju da je previše rekao i da bi trebalo da se zaustavi, kao što je proširena, vrlo informativna u svojoj nedorečenosti, instrumentalna završnica na „Children Of Children“. Posebnu draž svemu daje taj već ustaljeni šmek žive svirke, nešto čemu sve više pribjegavaju istinski zaljubljenici u neposrednost.
U poetskom smislu (jer Isbell je gospodar biranih riječi, koji bi se sasvim lako uklopio u društvo socrealista; vrlo pribran, uglavnom na samoj granici dramatičnog i majstor u slikanju detalja) i dalje piše o običnim ljudima, o svakodnevnici, o maglenim slikama prošlih dana koji mogu pokvariti sreću budućih, uglavnom teme koje zvuče poznato, na način koji zvuči poznato (mora se priznati da u sopstveni izraz nije unio nikakve novitete), a opet izuzetno blisko i ne postoje stihovi u kojima se, bar na kratko, prosječni slušalac neće prepoznati. Možda je njegova lična priča o alkoholizmu te, za sada, uspješnom periodu oporavka (kad dolaziš iz zemlje u kojoj je alkoholizam tradicija na koju su pojedinci ponosni, prosto samog sebe možeš zbuniti kad počneš da ga nazivaš bolešću) uticala na to da u većini pjesama prepoznam taj motiv liječenog zavisnika, no to nije rezultiralo ponavljanjima, niti je skrenulo u dosadu.
Muzički utisak je snažniji nego ikad: osjećaj da je svaka od pjesama nastala bez ikakvog pritiska, da se sama uglavi u (prosječno) četvorominutne kalupe i počne da živi svoju priču kroz izuzetno smirujući i nježan, ponekad bespomoćan, a u isto vrijeme odlučan glas naratora/muzičara. Briljantan je Isbell u namjeri (ili slučajnosti) da bukvalno svaku svoju pjesmu učini pjevljivom, što je odlika izuzetnih sluhista i da, u konačnici, to zvuči jednostavno. A nije ni najmanje jednostavno. Gitara je smirena isto koliko i glas, dopunjavaju se i klize po istoj mekanoj podlozi. Dodatni instrumenti, prije svega violine na pojedinim mjestima, te, uglavnom diskretna i staložena, ali ponekad i jako dramatična, ritam sekcija imaju svoju ulogu neverbalnih pejzažista ili atmosferičnih ukrasa, posebno u nekim situcijama kad se Isbell prepustio osjećaju da je previše rekao i da bi trebalo da se zaustavi, kao što je proširena, vrlo informativna u svojoj nedorečenosti, instrumentalna završnica na „Children Of Children“. Posebnu draž svemu daje taj već ustaljeni šmek žive svirke, nešto čemu sve više pribjegavaju istinski zaljubljenici u neposrednost.
U poetskom smislu (jer Isbell je gospodar biranih riječi, koji bi se sasvim lako uklopio u društvo socrealista; vrlo pribran, uglavnom na samoj granici dramatičnog i majstor u slikanju detalja) i dalje piše o običnim ljudima, o svakodnevnici, o maglenim slikama prošlih dana koji mogu pokvariti sreću budućih, uglavnom teme koje zvuče poznato, na način koji zvuči poznato (mora se priznati da u sopstveni izraz nije unio nikakve novitete), a opet izuzetno blisko i ne postoje stihovi u kojima se, bar na kratko, prosječni slušalac neće prepoznati. Možda je njegova lična priča o alkoholizmu te, za sada, uspješnom periodu oporavka (kad dolaziš iz zemlje u kojoj je alkoholizam tradicija na koju su pojedinci ponosni, prosto samog sebe možeš zbuniti kad počneš da ga nazivaš bolešću) uticala na to da u većini pjesama prepoznam taj motiv liječenog zavisnika, no to nije rezultiralo ponavljanjima, niti je skrenulo u dosadu.
6. BC
Camplight - How to Die in the North
Brian Cristinizio je majstor klavirskog
psihodeličnog pop preispitivanja. Iskreno, nježno, ali ni najmanje bezazleno,
zapravo vrlo zajebano bude u njegovim pjesmama. Ponekad mu ne razumijem ni
stihove, ni namjere, ni stilska rješenja, ali stapam se s njima kao da su
oduvijek bila tu.
7. Robert
Tilly & Wooden Ambulance – Northern Sadness
Robert Tilly je za mene krajem
devedestih bio hroničar rock muzike u časopisu „bARS“ za koji sam pisala, u
kolumni „Moja istorija rocka“ i voljela sam da ga čitam i učim od njega. Danas je on dio moje istorije rocka, s tim
glasom umornog putnika koji je u sebe ugradio i Gatrijevu boemsku ležernost, i
dilanovsku moć da zvuči kao da ga se to o čemu pjeva ponekad ne tiče, a bome i
malo od Sinatrine ležernosti u samodestrukciji, iako je to vjerovatno pitanje
ličnog doživljaja. A zapravo je vrlo poseban i sve usporedbe su na kraju
suvišne. Kad svoju posebnost povjeri jednom od najdražih mi bendova s Balkana,
dobijemo savršen album. Nekad kroz usporene ritmove nalik zvuku kretanja parnih
lokomotiva, brzinom parobroda ponekad, najplačljivijim violinama i gitarama koje
su prošle i svijeta i vijeka, bez namjere da se u potpunosti zaustave i
prepuste osjećaju nemoći; nekad pak razigrano, poput posljednjeg trzaja
umirućeg, ta neka bejbi je dobila život jednog čovjeka na dlanu i ona je sretna
žena, ma šta o njoj mislili. Ovo je jedan instrumentalno zasićen album, bez
ijedne šupljine, gdje svaki prateći vokal i zvižduk imaju ključne uloge u
građenju scenografije za novi nalet nemoći ili razočarenja ili tuge, o čemu god
se pjeva. Vokalno vrlo upečatljiv; Tilly u sebi ima neku urođenu ubjedljivost
od koje me ponekad strah. Kroz
kombinaciju različitih žanrova, ali s dominantnim folk i blues elementima,
lirski subjekat na ovom albumu nije američki umorni putnik, kako se to čini na
početku, već album čovjeka s Balkana koji sa sobom nosi sve kletve svog
podneblja, i zvučne (što ću pripisati bendu) efekte i motive koji se provlače kroz
tekstove.
8. The Early November
– Imbue
Imam osjećaj da je ovaj album u
početku bio instrumentalni projekat i da su kasnije nasnimljeni vokali. Negdje
bi bilo u redu da je tako i ostalo. No, navikla sam sebe vremenom na taj old
school manir u pjevanju, na tragu velikih bendova osamdesetih pomiješan s
modernim glasovnim varijacijama, od nježnog poigravanja do istinski snažnog
dranja, ali ne onako prijetećeg, već duboko emotivnog. Zanimljivi prateći
vokali na pojedinim pjesmama, posebno oni koji se približavaju crkvenom
napjevavanju, moćni refreni, predivne
gitarske predstave i „Better This Way“, jedna od pjesama koja je kod mene
svirala gotovo svakog dana po jednom.
9. Patrick Watson
- Love Songs For Robots
Ne znam kako se to dogodilo, ali sve
više uživam u pjesmama u čijoj osnovi su sintisajzeri, sve mi manje smetaju
klavirske balade, a pogotovo uživam u eksperimentisanju s istima. Nisam bila
navučena na Watsonove ranije radove, ali ovaj album se smjestio negdje na
prelasku iz proljeća u moje neraspoloženje i ponekad bi ga potpuno
transformisao i redefinisao. Nešto je zanimljivo i u tom tihom glasu koji se
plaši da me ne probudi u toku slušanja, i koji tek ponekad drekne da stavi do
znanja da je tu. Ovakvim albumima se vraćam rijetko, ali uvijek u pravom
trenutku.
10. The Sidekicks - Runners In The Nerved World
Na prvu se može učiniti da se radi o
nekom klinačkom bendu, jer glas Steve Cioleka iz benda The Sidekicks zvuči kao da je taman izašao iz faze mutiranja, ili
ne sasvim do kraja. S druge strane, neodoljivo tehnikom pjevanja vuče na
Smashing Pumpkins (samo ne znam na koju njihovu fazu da se zakačim). Ipak, iako
neozbiljan, nikad nije zvučao tako blisko, uvjerljivije nego na „Runners In The
Nerved World“, kao da je njegov glas pronašao sopstveni stav i odlučio da se
drži toga po svaku cijenu. Album je prepun varijacija. Od mekoće do iritirajuće
živčanosti u pjevanju, preko usporenih, gotovo popičnih segmenata do razornih,
stadionskih himni. Uglavnom dugi refreni, ponekad i bez gitare u prvom planu,
sve je opušteno, prirodno. Na pragu punka po stavu i osjećaju stvarnosti, te,
na neki perverzniji način, projektovanja melodičnosti kroz svaku pjesmu, reklo
bi se da ovo najviše liči na razmaženi punk, iako to zvuči kao oksimoron.
11. Milo
Greene – Control
Nekada su bili indie folk bend, a sad
se kriju iza žanrovske odrednice „cinematic pop“, potencirajući da je njihova
vizija bila, između ostalog, da zvuče kao da je muzika pravljena za filmove.
Taj soundtrackovski manir je upravo i doveo do toga da nema nikakvog reda u
tematskom smislu na ovom albumu, a opet se pjesme uklapaju jedna u drugu tako
da ne znam gdje koja završava i počinje nova. Naravno, jedan od razloga je i
što je ovo bend koji ima četiri autora različitih afiniteta koji se ne
preklapaju, te četiri vokala, tako da zaista uživam u jednoj nesvakidašnje
zabavnoj muzičkoj predstavi. „Control“ je dobar album. Živahniji nego prošli,
inspirisan muzikom uz koju se može plesati, na tragu popa kasnih sedamdesetih i
ranih osamdesetih; ja ne plačem slušajući već mjesecima ovaj album, ali mislim
da Human League imaju žestokih problema s curenjem.
12. ESC Life –
Access All Areas
Na „Access All Areas“ nema prekaljenog
buntovništva, niti aktivnog pokušaja da se promijeni svijet, nataložene srdžbe
i impulsivnog gađenja, i u tome se najviše možda čita zrelost ovih devet
autorskih pjesama, koje članovi benda zajedno potpisuju. Ovdje je slika
stabilna, stvarnost se sagledava s jedne spokojne tačke gledišta, s aspekta
subjekta koji je u stanju pomirenja s činjenicama, više ih konstatuje, nego što
zapravo pokušava nešto da uradi s njima. To ni u tekstualnom, ni u muzičkom
smislu. Iako uglavnom zvuče dosta agresivno, u isto vrijeme ta agresija ne
predstavlja želju za konkretnim fizičkim nasrtajem, već čisti odušak,
izduvavanje (just some angry words in rhyme – poslužiću se stihom iz Let it
bleed), pa i zabavu... jer ovaj album je zabavan, ono što bi albumi, u nekom
međuprostoru između života i razočarenja u isti, trebalo da nam pruže. U načelu
ne mogu tvrditi da ovaj album nije rađen pod nekim pritiskom, ali ako ga je i
bilo, ne osjeća se. Možda i najbolja stvar je to što zvuči kao da je svirka
uživo, onaj efekat koji je zaista neprocjenjiv za nas koji još uvijek nismo
sigurni kad ćemo moći da se nađemo u istoj prostoriji s bendom, a što je već
uveliko postalo svojevrsni pečat producenta Marka Mrakovčića.
Žanrovska pomijeranja su itekako
zanimljiva, od punka, sirovog rocka, dark popa, preko new vawea, pa dodati na
sve to odrednicu „post“, jer su sve uspjeli da izdignu iz sopstvene ljušture i,
uprkos pozivanjima na uzore, stvorili su jedinstven zvučni potpis. U najboljem
slučaju možemo ih okarakterisati onako kako oni sami sami sebe zaogrnuše
odrednicama (stavljajući nam do znanja da im je ovo najmanje važna stvar u
životu): bar core / billiard wave / post indie ili prosto ne razmišljati, već
samo slušati, slušati i uživati.
13. Will
Butler - Policy
Krenulo je
od tokinhedovske pulsirajuće „Anne“, koja je uz to plasirala i lekciju iz plesa
na zadatu temu, i niko u tom trenutku nije najozbiljnije shvatao Will Butlera,
multiinstrumentalnog genijaca (koji je već dokazao svoje u primjenjenoj muzici,
usput i mlađeg brata velikog Wina) iz benda Arcade Fire. No, album „Policy“,
iako bez ikakvog koncepta ili bar ideje oko koje bi se moglo složiti osam
pjesama (osim ako nije ideja bila sastaviti mixtape za gradsku vožnju), ponudio
je cijelo putovanje po muzičkim epohama, nešto što bi ličilo na dugogodišnje
stvaranje u različitim životnim dobima i na temelju različitih afiniteta jednog
zaista sposobnog autora. Ovaj album ima magičnih momenata, razigranih, vrlo
jednostavnih i dirljivih, s jasnim porukama i ponekad s bizarnim nejasnoćama,
kreće se kroz rockabilly, garažni rock, synth pop, te funk s primjesama
elektronike, pa sve do nježnih klavirskih balada. U ovim posljednjim („Finish
What I Started“ i „Sing To Me“) se Butler najbolje snalazi, tematski je
najodređeniji, u izrazu najvjerodostojniji, pjevački najsigurniji i
najizraženiji. Čini se da Butler nije dao sve od sebe, ni pjevački, ni idejno,
i da tek na budućim projektima možemo očekivati neku veću angažovanost na svim
tim poljima. „Policy“ je, u svakom slučaju, dobar početak jedne drugačije
priče, a ne nikako skup pjesama koje je bend Arcade Fire odbacio, što je
mnogima palo na pamet.
14. Stray Dogg
– Come Along Wind
Snaga ovog albuma počiva na sposobnosti
da se emotivnost podijeli unutar cijelog benda, da svaki pojedini član svojim
instrumentom doprinese silini vjerodostojnosti onoga u šta su krenuli da nas
uvjere. Zvuči kao spontani prelazak iz usamljeničke ekspersije u kolektivnu
empatiju, kao da se u dugom maršu spajaju duše po srodnosti. Isto se osjeća kod
uključivanja pratećih vokala – oni nisu tu da upotpunjavaju muzičke praznine,
već emocionalne. Ona skromnost s ranijih izdanja je zamijenjena pomalo
arogantnim stavom, i to je možda i najsvjetlija tačka, taj kompletni utisak da
više neće biti suzdržavanja; dok drugi bendovi do trećeg albuma sazrijevaju
(osim ako se ne dogodi upravo suprotan proces, što ovdje nije slučaj), pitanje
zrelosti za ovu americana-s-dodacima skupinu nije bila upitna. Recimo da su se
Stray Dogg samo opustili, da zvuče kao da su konačno stekli dovoljno
samopouzdanja da ne robuju bilo kakvim (samozacrtanim) pravilima, nego da klize
po zamišljenom putu sopstvenih
(skrivenih ili ne) želja i mogućnosti. A granica je, zapravo, samo blagi predah
do novog početka. Stihovi su svedeniji nego ikad, manje konkretni u značenjima,
ali s jasnim namjerama, više mistični i otvoreni za interpretaciju, ali nikako
minimalistički. Počivaju na ponavljanjima, što uslovljava nevjerovatno prirodnu
ritmičnost, iako u isto vrijeme može djelovati kao prinudna nedorečenost.
15. Julien Baker
– Sprained Ankle
Ne samo što mislim da je ovo malo
remek-djelo u oblasti usamljeničkih albuma, tako pitko i smireno, vokalno
nametljivo, gitarski umirujuće, prava magija minimalističkog izraza (rekla bih
da je u duši basistkinja, valjda mi je zato još draža), a u isto vrijeme nekako
depresivno i čudno uznemirujuće, već je
prvi album za koji sam pomislila da liči na neku davno izgubljenu mene i da sam
mogla i ja takvo nešto napraviti da sam, ne znam, imala talenta. Još uvijek ga
nisam dovoljno slušala, tek nedavno mi je došao do slušalica, i vjerujem da nas
čeka još mnogo druženja.
16. Mandolin
Orange - Such Jubilee
Jedan od onih jednostavnih, slatkastih
folk (stavila bih i širu odrednicu koja bi uključivala bluegrass i klasični
country) albuma punih sjećanja, nevažno da li su dobra ili loša, topline i neke
urođene iskrenosti, jedan od onih tako milozvučnih albuma, na kom se utapaju
jedan u drugi dva lakoupijajuća vokala. Prijatnih čak i kad je situacija unutar
pjesama pomalo mračna i neprijatna, tako da je bilo pravo zadovoljstvo vraćati
se ovom albumu posljednjih nekoliko mjeseci.
17. Will Johnson
- Swan City Vampires
Kombinacija nekog nedovoljno
promuklog, možda zagušenog vokala i pomalo umrtvljenih gitara koje su savršene
u svojoj namjeri da stvore atmosferu intimnosti, poznatosti i prijatnosti. I kad
se budi i kad se uspavljuje, ovaj album je pronašao mjeru. Jedini razlog zašto
nije visoko na mojoj listi leži u osjećaju da ne mogu sebe da nađem u tim
pjesmama, ili bar da se prepoznam u osjećajima, što me svaka od pjesama ne dira
na ličnom, već na globalnom planu. Da li to može biti mjerilo po kom rangiram
muziku? U ovom slučaju itekako.
18. Elephant
Micah -
Where In Our Woods
Ne poznajem rad ovog autora na prošlim
albumima, ali čini mi se da sam dobila svoju sliku i ne želim je još uvijek
pokvariti preslušavanjem prethodnih pokušaja da mi se nametne. Ovaj album je
dobra cjelina, poput knjige koja je sabijena u svoje korice i ne traži ništa
mimo same sebe. Minimalizam je nešto na šta se teško navikavam kad mi je novi
autor u ušima s novim pjesmama, tako da ova kombinacija glasa, gitare i nešto
malo ritma zasigurno ima kvalitet koji mi nije smio promaći. Ta ogoljena
verzija osjećaja za svijet oko sebe, bez scenografije u zvučnom smislu mi je
pokazala da sve što ne čujem, mogu sama u svojoj glavi da stvorim. I možda je
upravo taj osjećaj interpretativne slobode bio ono što me je zadržalo na ovom
albumu cijele godine.
19. Mumford
& Sons – Wilder Mind
Ne znam kako sebe da opravdam u ovom
slučaju, osim da kažem da ne priznajem kategoriju guilty pleasures i da se
nemam potrebe nikome izvinjavati ako mi se nešto dopada. A istina je da nisam
bila fan ovog benda, iako je postojao trenutak kad sam u njih polagala nade.
Šta me je odvuklo u mračne hodnike ovog albuma, sad ni sama ne znam, ali
pretvorili su se u bend koji mi prija tek kad su skrenuli sa sopstvenog puta.
Ili su sad na svom putu, ko zna, ali konačno su dali pečat svom postojanju.
Isključili su se iz čisto folk skupine i priključili se nekoj eksperimentalnoj
mješavini žanrova koju bih ponekad nazvala progresivnim popom. Jer izmišljam
žanrove. I sve je to zanimljivo, često prijatno, pomalo enigmatično, s
varijacijama u pjevanju (ali nikad do granice iritiranja); u muzičkom smislu su
mi najzanimljiviji nagli preokreti u dinamici, a opet s uglavnom uravnoteženim
ritmovima u pozadini, što je zaista dobar primjer kako na istoj podlozi mogu
nastati najrazličitije melodije. Pomalo električna verzija Mumforda u
kombinaciji s žestokim rock prelamanjima je nešto što me je i zabavljalo i
ispunjavalo dobar dio ove godine. Live verzija pjesme „Snake Eyes“ je možda i
najbolja na albumu, dostupna samo na deluxe izdanjima. I malo je zaista slabih
i nepotpunih momenata na ovom čudno modernom i ne baš toliko poltronskom,
koliko sam u početku mislila albumu. To samo u smislu da nisam sigurna jesu li
se vodili sopstvenim osjećajem ili željom da se dodvoravaju nekim drugim
interesnim grupama. Mene su dobili, a ako objave još jedan isti ovakav album,
lako će me izgubiti.
20. Lights
& Motion - Chronicle
Uvijek imam i jedan instrumentalni
album na listi. I o njima je zaista
teško pisati ako nisi muzički obrazovan (a nisam baš), osim ako ne pišem o tome
kako se osjećam dok ga slušam. I iako me vodi od početka do kraja kroz neku
anksioznost, pogotovo kroz duge uvodne nedefinisane strukture koje se nekad
razbiju, a nekad prosto plutaju nekoliko minuta i nestanu. Nije ovaj album
previše poseban, samo je prijatan i pomagao mi je da razmišljam puno onda kad
mi je razmišljanje bilo potrebno. I voljela sam uvijek tu anksioznost u koju me
je uvodio. Priznajem da mi je bolje zvučao kad se tek pojavio, toliko da sam
mislila da će ostati u vrhu liste. A onda je počeo da blijedi. I to je bilo to.
NAJBOLJE
PJESME 2015. GODINE
00.
Dan Mangan – Mouthpiece
Iako se nalazi na ovogodišnjem
izdanju, pjesma se pojavila u oktobru 2014. Godine i to što je nisam čula
odmah, ne daje joj za pravo da se ugura na listu. Ali da stane ispred svih kao
počasni gost na „čelo trpeze“, to da. „Mouthpiece“
je generalno pjesma koja govori o frustraciji, naravno, u odnosu dvoje
ljubavnika, sadašnjih ljubavnika, s prošlošću koja je prestala da djeluje kao
stvarnost. U poetskom smislu, jer Mangan je za mene do sada bio prije svega
pjesnik, pa tek onda muzičar, svoje duge, preširoke, rasplinute stihove kojima
se kraja ne nazire (kao da je bio pod uticajem Krleže, o, čovječe), zamijenio
je ovog puta kratkim, blago nadrkanim mislima, izjavama, zaključcima i
pitanjima, svime onim što na najdivniji mogući način može dočarati nivo
frustracije u jednom vrlo stabilnom čovjeku. Muzički, jer konačno je Mangan
postao dovoljno i muzičar, u čemu mu zvanično pridruživanje benda pomaže (šteta
što nije i ranije bio više bendovski tip), ova pjesma ima zaraznu bas liniju,
agresivnu bubnjarsku pratnju, akustični ukras iz pozadine i udvajanje vokala
koje sugestivno uvlači u svijet pjesme s diskretnom „kao horskom“ pratnjom pred
kraj, kad već više ni sama nisam sigurna ko želim da budem dok slušam ovu
pjesmu.
1. Dawes – I
Can’t Think About It Now
"I
Can't Think About It Now" je pomalo sirova verzija hvatanja vazduha između
momenta spoznaje i momenta odluke, gitarski briljantna (iako prepoznatljiva,
ovdje se gitara opire sopstvenim zakonima osobenosti), obojena nekim bluzerskim
očajem, potpuno u skladu s onim što se lirskim dijelom želi iskazati. Očigledno
instrumenti nisu snimani parcijalno, jer ta neka neusiljena dinamika koju
održava od početka do kraja se drugačije ne bi mogla postići. Ženski prateći
vokali koji se indiskretno nadovezuju na refren oslikavaju unutrašnji nemir
bolje nego i Goldsmithov isprovocirani falseto negdje na klizištu
osjetljivosti, malo prije sredine pjesme.
2. John
Moreland – You Don’t Care Enough For Me To Cry
Šta god da sam napisala za Morelanda gore, eto
se u ovdje jednoj pjesmi naređalo: i iskrenost, i tuga, i ubjedljivost i čemer
i jad i neka nesreća i oblak tame i ta nezahvalna nedovoljnost koja je tek malo
više od svejednosti ili nije, ali je bolnije nego nekoga ne voljeti uopšte i
mnogo, mnogo bolnije od mržnje. Uhvatio je taj čudan momenat, utopio se u
samosažaljenje, mene u iskreno žaljenje i tako dođu te neke pjesme koje te za
cio život poremete, kao mene ova.
3. Jason Isbell – How To Forget
Isbell je u stanju da personifikuje svoju
sablasnu naviku iz prošlosti i pretvori je u bivšu suprugu. Eto koliki je
majstor među pripovjedačima taj čovjek. Razigrana od samog početka, poput
neprestanog trzanja nogom ispod stola, sva potopljena u neizvjesnost i
grickanje usne, u refrenu pršti od potrebe za negiranjem, za distanciranjem od
izazova; ova pjesma se sažima u nadrealnom pokušaju nabijanja krivice: Sad kad
sam pronašao nekog ko mi daje želju za životom, da li je moj odlazak teže
oprostiti? Još bolje zvuči na engleskom, zbog sličnosti dvije riječi: live i
leave.
4. Will
Varley - The Endlessness And The Space Between
Najtužnija priča o snovima koji su ostali
zarobljeni u sjećanjima, planovima koje su godine i odrastanje najprije
ostavili po strani, a onda ih ubili novim prioritetima. Imati velike planove,
otići, ali sedam godina kasnije biti na istom mjestu gotovo da je cijelu milju
unazad. Prizvuk harmonike između strofa djeluje kao posmrtni marš za pokopane
iluzije. Prodati kombi kao grobnica. Ova me je pjesma slomila na sastavne
komponente svakim slušanjem.
5. Will
Johnson – Nameless But A Lover
Sablasni uvod odmah daje sve informacije –
težak zvuk, kao vreća koja je na leđima, a ne možeš je se osloboditi, kao što
se majka ne može skloniti od bolesnog djeteta. I inače veselo “parararam” se
preselilo u novi značenjski sloj, kao da plače kroz gorki osmjeh. Prenaglašena
gitara dobija bitku nad glasom i umrtvi ga u trenutku kad stvarnost nadvlada
imaginarno. Staložene ritam sekcije koje odole gitarskom izazivanju će u meni
uvijek buditi strahopoštovanje. Taj instrumentalni dio koji je duži od
verbalnog je provokativan, nabijen emocijama kao staklo koje se samo jednim
dodirom može razbiti. Zaista nevjerovatan momenat u mojoj muzičkoj kolekciji je
ova pjesma.
6. Dan Mangan
– XVI
Sad samu sebe da udarim u stomak. Iako mi jako
prija ovaj novi Manganov izraz, ipak mi je najdraža „XVI“ koja liči na njegove
stare, na stihove koji mi nisu do kraja jasni budući da se njegovo inspirativno
polje ne poklapa s mojim, ali nadasve tužni, i na tu muziku koja je, čini se, u
početku bila samo nježna gitarska prostirka i onda su se dodatni instrumenti
naslanjali na glas nekom čudnom igrom osluškivanja. I nikako nije lijepo to
raditi, ali cjepkam je ponekad, izvlačim iz nje dio po dio mudrosti, nekad
ignorišem te dodatne instrumente da bi se pjesma i ja osamile, ili se samo
utopim u njenu nemoćnost, nerazumijevanje o kome pjeva, u njenu ljepotu i u
mogućnost da zagrlim pjesmu kao da je moja. A i jeste moja. Isto kao i Mangan
što je moj.
7. Father
John Misty – Ideal Husband
„The Ideal
Husband“ je majka pažljivo odabarnih momenata koji će u konačnici biti
antireklama za sopstvenu sposobnost suživota u bilo kakvoj, a pogotovo bračnoj
zajednici. Početak podsjeća na zvuk sirene upozorenja, upozorenja za one, rekla
bih, koji nisu u stanju podnijeti dobro sarkazam, golu istinitost, provokaciju,
jer Tillman je izabrao put na kome nema uljepšavanja stvarnosti, osim ako se
uljepšavanjem izruguje. Muzički moćna
ritmička predstava, gdje instrumenti dočaravaju raspravu i sukob različitih podličnosti
lirskog subjekta, jedne karikature nespremne za bilo kakvu obavezu u životu
zauvijek obilježen utiskom da se zapravo svira na kuhinjskim elementima, a ne
na instrumentima.
8. ESC Life –
Let It Bleed
„Let It Bleed“ nudi unutrašnju stranu
stvaralačkog poriva, bez lažne skromnosti ili prenaglašene egocentričnosti.
Shvatam je lično, ne zato što sebe smatram umjetnikom, već samo osobom koja
pokušava da stvara bilo što, pogotovo da piše o albumima i pjesmama, što se
negdje uvijek pretvori u krvavu borbu s osjećajima koje moram pretvoriti u riječi.
Posebno me lomi u refrenu, gdje zvuči kao da će raspasti na sitne komade i
nikad se više sastaviti. Ovo se odnosi i na cijelu pjesmu i na lirski subjekat.
Zvuči kao da je izašla negdje iz osamdesetih i došla da pomuti račune na
ovogodišnjim listama.
9. Lord Huron
– The Night We Met
„The Night
We Met“ je previše tužna u svakom trenutku svog postojanja, od uvodnog
dijela u kome se teatralno, od vokala prije svega, gradi melodija, te nastavlja
da se razliva poput prikrivenog uzbuđenja do refrena, pasivno-agresivno, dok se
odboluje svaki stih ponaosob, posebno u posljednjim slogovima koje pjevački
postižu efekat gutanja knedle, preko riječi koje umrtvljuju svaku nadu u srećnu
ljubav. A naslov je zvučao tako obećavajuće vedro, a onda se iza njega sakrilo
toliko razočarenja, izgubljenog povjerenja, i priča koja se istapala dio po dio
– od svega je ostalo ništa, cijela jedna osoba se udaljila iz stvarnosti dok
nije postala samo sablast od koje se ne može pobjeći, ali se ne može ni
dodirnuti. Vratiti se u trenutak prije prog dodira, jer dodir je promijenio
sve. Toliko o magiji dodira.
10. Milo
Greene – White Lies
U prvom
planu je ženski vokal, koji osvježava ovaj bend nježnošću, ženstvenošću i
mekoćom. Ne može se pobjeći od onog Jenifer Paige utiska, pogotovo ako ste
suviše lijeni za svako bježanje, i meni to u ovom slučaju jako prija. Tema je
očigledna iz naslova, još jedna priča o skrivanju i nerazumijevanju i
ignorisanju i šta sve ne, i nije ljepota u onome o čemu govore ovi stihovi, već
način na koji se cjepkaju riječi tokom pjevanja, kako se ritmičnost postiže na
toliko nivoa da pjesma uporno traži da se ponavlja. Ova pjesma je bila moja
omiljena za pjevušenje nad sudoperom.
11. Will
Butler – Son Of God
Savršeno ritmična stvar negdje na pola puta
između rocka i želje da bude punk kad poraste, koja se u refrenu pretvara u
bolesni dijalog sa samim sobom, onako kako i molitve budu jednostrana stvar. Ta
ujedinjenost pratećih vokala i nervozno titranje po žicama pred zadnji refren
me oduševljavaju poput neke scene iz dobrog mjuzikla.
12. The
Sidekicks – Summer Brings You Closer To Satan
Upravo na pola puta između prkosa i
kenjkavosti nalazi se „Summer Brings
You Close To Satan“, kojoj sam se još krajem januara obradovala samo
zbog pomena ljeta, s naljepšim stihovima (iako odaju utisak da su ušli u
melodiju bez prečišćavanja), hitična, prigodna za slušanje u hodu, dok se nešto
događa oko mene što ću sa zadovoljstvom ignorisati. Na samom početku, cijele
četiri sekunde očekuje se prasak, kao da će iz početne taktičke, uvodne scene
krenuti lom kafansko – tribinskog tipa, a dočekuje me blag glas koji bi u nekoj
drugoj situaciji zvučao smiješno i iritantno. Ono o čemu govori pjesma je samo dio
mog sjećanja na neka davna ljeta, na slobodu, na krevete koji ćute i tečnosti
koje govore.
13. Stray Dogg
– Till You're Forgotten
'Till You’re Forgotten“ koja najviše vuče na
onu učaurenu, gitarski bogatu, i sasvim nepretencioznu fazu ovog benda, gdje su
muzika i glas jedno, može da bude jedna od onih zbog koje će na nastupima
napetost rasti do suza. Mene je dodirnula na ličnom planu, jer godina koja je
prošla mi je preselila u sjećanje najdražu osobu na svijetu.
14. BC
Camplight – Atom Bomb
Ovo je samo jedna od blago besramnih
klavirskih balada za slušanje u tami, višesmislena kao pogled, kao slučajni
dodir, zbunjujuća kao nezavršene rečenice, topla u svojoj nedodirljivosti,
nadražujuće izazovna, koja u sebi ima te slavljeničke činele samoj ivici gdje
bi trebalo da se tenzije podignu, a ne podižu se.
15. Frank
Turner – Josephine
Još dok sam je slušala u zaista lošoj
akustičnoj verziji, imala sam dobar osjećaj u vezi sa „Josephine"; znala
sam da se od jedne takve pjesme može napraviti bilo šta i zaista je zvučala moćno
i tako nepotpuna i ogoljena. U početku se nametalo pitanje zašto mi je najdraža
stvar s albuma zapravo pjesma koja ne govori ni o čemu, ali značenje joj se
iskristalisalo vrlo brzo, ta potreba za pravom osobom, koja je još uvijek samo
vizija, nedefinisana pojava, samo neko čudno ime izgovoreno na prelasku iz sna
u stvarni svijet. Turner pjesnik je tu prožvakanu tematiku smjestio u potpuno
novi okvir, praveći naizgled neozbiljnu podsvjesnu želju u ozbiljnu žudnju.
Samim tim, energična podloga za takav polufilozofski momenat je na pola puta
između roka i ovog nekog novijeg, nikad pjevljivijeg punka, s
„geslajtovskim" početkom i provocirajućom bas linijom, snažnom bubnjarskom
dominacijom presječenom slatkastim vokalima i napjevavanjem.
16.
Off Duty -
Oni Su Uvijek U Pravu
Po
socijalno angažovanoj tematici slična onome što su do sada radili. Uvod u
pjesmu je malo predug, ali efektivan na duže staze. Vrlo otvoren i jasan glas,
pa i moćan u smislu da je kao stvoren da pošalje poruku, se naslanja na
informativan gitarski monolog iz uvoda, te zajedno grade ovu nedvosmislenu
ispovjest o nemoći i proglas „pogrešnima s autoritetom“. Eho doprinosi
atmosferi na simboličan način – poruke i stavovi se odbijaju i vraćaju, umjesto
da odu na adrese onih kojima su upućeni. Stabilna i smirena linija ritma se
provlači kroz bijesnu gitarsku dominaciju, kao da u jednoj pjesmi žive dva lica
iste izopačene stvarnosti. Zaista jedna kompletna i sjajna stvar u opusu benda,
uz vrlo osvježavajuće gostovanje gitariste Veljka Vučurovića (DST, Autogeni
Trening).
17. Florence
And The Machine - Ship to Wreck
Pjesma o samodestrukciji i žaljenju
rađena po uzoru na gitarski pop sredine osamdesetih, naročito efektivna na
prelazu iz strofe u vapaj iz naslova, najbolja je na cijelom albumu koji je imao
mnogo više vrlina nego mana, ali nije mi bio po ukusu. Kod ove pjesme mi se
možda više sviđa to što u glavi imam ideju kako bi zvučala u drugačijem
aranžmanu, malo prizemljenijem, ali jednako moćnom. Ipak, ne bih joj ovom
prilikom oduzimala glamuroznost. Nije me poljuljalo ni to što ni u jednoj live
izvedbi nije zvučala dobro. Mislim da ovaj bend ni ne želim da čujem uživo.
18. My Buddy
Moose – The Second Best
U
prvom planu je, kao i obično, gitarski zvuk popunjen sjajnim ritmičkim
slojem, ponovo su prepoznatljivi po diskretnim pretapanjima iz uvoda u strofu,
iz strofe u refren i tako dalje, i kako su jednom izašli iz jedne žanrovski
ograničene čaure, u nju se nisu vratili, već su se razlili kroz stilske palete
i na svakoj se prekretnici dobro snalaze. I dalje zvuče svježe i prepoznatljivo
po pitanju osjećanja i osjećaja stvarnosti, pjevački sve opuštenije i
ubjedljivije i izrazom rokerskije. Sve je ostalo na tragu fantastičnog
prošlogodišnjeg singla „My People“, te se već sad može naslutiti da imaju
poprilično zacrtan pravac u kom će ići na sljedećem albumu. Taj album još
uvijek željno čekam.
19. U pol' 9 kod Sabe - Starimo
A ima tako i pjesma koja je bolno istinita,
koja baca u depresiju, koja se sluša od neke dosadne muke kao što su godine
kojih svaki dan postajem svjesnija. Ali ta žena zvuči kao da sasvim lijepo
prihvata sve te i dobre i loše stvari i iako me prepada, po malo me i smiruje
njen glas. Kakav glas, najprijatniji na svijetu. I taj duvački solo je predivan
i ono o voljenju... a i ta „blagajnica u dućanu“, poznajem je, dere se godinama
kao magarica, a onda odjednom ima neki tumor u grlu... Lijepo je i dovoljno.
Ovo ću slušati dok ne umrem.
20. The
Tallest Man On Earth – Dark Bird Is Home
Ova pjesma itekako liči na ono što me okrenulo ovom
„zanosnom dugajliji“ kad smo prvi put ukrstili uređaje. Njegova sitnost (ne
mislim na fizičku) naspram velikog svijeta, njegova smirenost, njegov diskretni
optimizam, on sam i gitara do pred sam kraj gdje se podižu tenzije za završnu
poentu. „Nije kraj“, kaže, „ali sad moram da idem“ – na tom mjestu bi se
zavjesa mogla spustiti, ali ne... lirski heroj nastavlja da korača kroz
melodiju, čini se da ta instrumentalna završnica biva informativnija nego
ostatak pjesme, to prostranstvo ritmičnosti i zvonkih trzaja su put u čijem se
beskraju polako istapa fizička pojava, sve dok ne nestane iz vidokruga. Zaista
impresivno.
Good morning, how are you?
ReplyDeleteMy name is Emilio, I am a Spanish boy and I live in a town near to Madrid. I am a very interested person in knowing things so different as the culture, the way of life of the inhabitants of our planet, the fauna, the flora, and the landscapes of all the countries of the world etc. in summary, I am a person that enjoys traveling, learning and respecting people's diversity from all over the world.
I would love to travel and meet in person all the aspects above mentioned, but unfortunately as this is very expensive and my purchasing power is quite small, so I devised a way to travel with the imagination in every corner of our planet. A few years ago I started a collection of used stamps because through them, you can see pictures about fauna, flora, monuments, landscapes etc. from all the countries. As every day is more and more difficult to get stamps, some years ago I started a new collection in order to get traditional letters addressed to me in which my goal was to get at least 1 letter from each country in the world. This modest goal is feasible to reach in the most part of countries, but unfortunately, it is impossible to achieve in other various territories for several reasons, either because they are very small countries with very few population, either because they are countries at war, either because they are countries with extreme poverty or because for whatever reason the postal system is not functioning properly.
For all this, I would ask you one small favor:
Would you be so kind as to send me a letter by traditional mail from Montenegro? I understand perfectly that you think that your blog is not the appropriate place to ask this, and even, is very probably that you ignore my letter, but I would call your attention to the difficulty involved in getting a letter from that country, and also I don’t know anyone neither where to write in Montenegro in order to increase my collection. a letter for me is like a little souvenir, like if I have had visited that territory with my imagination and at same time, the arrival of the letters from a country is a sign of peace and normality and an original way to promote a country in the world. My postal address is the following one:
Emilio Fernandez Esteban
Avenida Juan de la Cierva, 44
28902 Getafe (Madrid)
Spain
If you wish, you can visit my blog www.cartasenmibuzon.blogspot.com where you can see the pictures of all the letters that I have received from whole World.
Finally, I would like to thank the attention given to this letter, and whether you can help me or not, I send my best wishes for peace, health and happiness for you, your family and all your dear beings.
Yours Sincerely
Emilio Fernandez
Moje ime je Christian Hofman. Ovo je vrlo sretan dan u mom životu zahvaljujući pomoći koju mi je pružio Dr. Bio sam u braku 6 godina i bilo je tako strašno jer je moja supruga stvarno varala i tražila razvod, ali kad sam naišla na e-poštu Dr..nosakarea na internetu o tome kako je pomogao tolikom broju ljudi da se vrate i pomognu popraviti odnos i učiniti ljude sretnima u njihovom odnosu. Objasnio sam svoju situaciju i onda sam tražio njegovu pomoć, ali na moje najveće iznenađenje, on mi je rekao da će mi pomoći u mom slučaju i da sada slavim jer se moja supruga potpuno promijenila na bolje. Uvijek želi biti uz mene i ne može ništa učiniti bez moje sadašnjosti. Stvarno uživam u braku, što je velika proslava. Nastavit ću svjedočiti na internetu jer je dr ..nosakhare pravi čarolija. POTREBNA POMOĆ? KONTAKT
ReplyDelete-Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
možete ga dodati i na Whats-app: +2349083639501
On je jedini odgovor na vaš problem i čini da se osjećate sretni u svom odnosu. I to je savršeno u vašem odnosu.
Želiš li svog bivšeg povratnika?
želite ljubavnu čaroliju za novog ljubavnika?
Rješenje problema bez djece?
Rješenje financijskih problema?
Slaba erekcija i brza ejakulacija?
rješenje bolesti i bolesti tijela
Želite biti promovirani u svom uredu.
Rješenje problema razvoda?
Whatsapp ili nazovite +2349083639501
Moje ime je Christine, sretna sam što danas ovdje dijelim svoje svjedočanstvo sa svijetom koji nikada ne zamišljam da to radim, ali puna sam radosti i želim da im drugi pomognu. Po struci sam uredski urednik, imam dvoje djece sa suprugom. Muž me napustio i našu djecu bez ikakvog objašnjenja, upravo je napustio kuću i sljedeće što sam čuo da vidi drugu ženu, pokušao sam svim mogućim sredstvima da ga vratim kući, ali čudno se ponašao prema meni i čak zapostavio djecu. Bio sam frustriran i devastiran, tražio sam pomoć iz različitih uglova dok nisam vidio post o dr. Ajayi-u koji je doveo čaroliju. Kontaktirao sam vračara čarolije koji mi je rekao što da radim. Uvjeravao me da će baciti čaroliju i sve će biti dobro u roku od tri dana, ali bio sam sumnjičav, razmislio sam o tome prije nego što sam ga napokon kontaktirao, zajedno smo prošli postupak i na moje iznenađenje čarolija je radila i moj suprug vratio se kući i kleknuo da moli za oproštaj, ali prvo mu je bio poziv iznenađenja jer nismo razgovarali oko 6 mjeseci. Dr Ajayi je zaista čovjek njegovih riječi, ako imate problema u svojoj vezi ili bilo kojem aspektu svog života, obratite se čarobnjaku dr. Ajayi-u za trajno rješenje.
ReplyDeleteE-adresa: drajayi1990@gmail.com
WhatsApp broj: +2347084887094
Pozdrav,
ReplyDeleteImate li poteškoća u svom životu?
Dr Ajayi kotač za čaroliju nudi rješenja koja su vam potrebna zahvaljujući svojim metodama stečenim tijekom godina.
Prvo sam ga kontaktirao preko WhatsAppa nakon što sam dobio njegov broj na mreži, on mi je postavio nekoliko pitanja o sebi na koja sam dao odgovore,
Nakon nekoliko minuta vratio mi je poruku i rekao mi kako da riješim svoja pitanja zahvaljujući darovima predviđanja koji su mu dali njegovi prednji očevi jer je on iz roda lijevanja čarolije.
Veliki čarobnjak za čaroliju dr. Ajayi koji komunicira sa kraljevstvom duha, radi na fotografijama, molitvama i mnogim proizvodima.
Čuvar pravopisa dr. Ajayi pruža vam svakodnevno nadgledanje i možete nazvati dr. Ajayi u bilo koje doba dana.
Ako imate problema, otkrijte što je uspjelo dr. Ajayi uspješnom u toliko godina. Rezultati su iznenađujući i on koristi samo čistu i blagotvornu magiju koja donosi dobre i bolje učinke, tako da nemate od čega biti sveti. Dobar je sljedeći kralj rada s pravopisima
• Povratak voljene osobe
• Potraga za velikom ljubavlju
• Ponovno osvajanje svoje bivše ili izgubljene ljubavi
• Poboljšanje vašeg odnosa kao para
• Harmonija u vašem odnosu
• Zaštita vaše obitelji
• Vaš profesionalni uspjeh
• prosperitet vašeg poslovanja
• Otkažite loše čarolije protiv vas ili vaših najmilijih
• i drugi
whatsApp: +2347084887094
Kao što vidite, dr. Ajayi je svjetlo koje vam treba za poboljšanje svakodnevnog života i unošenje mira i zaštite u vaš dom.
whatsApp: +2347084887094
E-adresa: drajayi1990@gmail.com
Pozdrav mojim kolegama na mreži, ja sam Monica Gilbert iz Francuske, želim koristiti ovaj medij da zahvalim dr. Ajayi sjajnom čarobnjaku za čaroliju jer mi je vratio mog muža. suprug me ostavio zbog svoje bivše djevojke koju je imao prije nego što se oženio za mene. Teška je situacija za mene. Nazvao sam ga i molio ga da se vrati. Odbio je. Rekao je da me više ne voli. Pokušao sam na sve moguće načine da ga vratim. uzalud se ponašao kao osoba pod manipulativnom kontrolom, rekao sam svom prijatelju kroz što sam prolazio, a ona mi je dala dr. Ajayi WhatsApp broj: +2347084887094 i objasnila mi je kako je dr. Ajayi pripremila biljku da zatrudni nakon 15 godina braka bez ploda maternice. Bila mi je potrebna pomoć pa sam kontaktirala dr. Ajayija putem WhatsApp broja koji mi je dao moj prijatelj, a ja sam mu rekao svoj problem, on mi je rekao što da radim što sam učinio kao što je uputio, a on je bacio ljubavnu čaroliju koja me vratila suprug u roku od 72 sata. Ako vam je potrebna pomoć u povratku ljubavnika ili bilo koji drugi životni problem, obratite se dr. Ajayi putem e-maila: drajayi1990@gmail.com WhatsApp: +2347084887094
ReplyDeleteZahvaljujući dr. Ajayi uspjela sam povratiti muža, sve mi se čini kao san kad se to dogodilo jer smo bili razdvojeni gotovo godinu dana i to razdoblje je bilo među mojim najgorim trenucima u životu jer jako volim svog muža. Spakirao sam ga da se vrati kući kako bi bio sa mnom i djecom, ali on je to odbio. Moja prijateljica Doris ispričala mi je kako je uspjela pridobiti svoga muža uz pomoć uroka dr. Ajayi jer su prolazili kroz razvod, rekla je da joj je pomogao da vrati mir u svoj dom, nemam drugog izbora nego da dam Astoji pokušaj, napisao sam ga na svom WhatsApp broju: +2347084887094 i objasnio mu stvari. Rekao mi je da budem smiren i neke određene stvari koje je potrebno učiniti kako bih vratio svoj dom slijedio sam njegove upute, nakon tri dana čarolije moj se muž vratio kući držeći velikog medvjeda i zamolio me da mu oprostim za sve njegove zloće i od toga na današnji dan moja obitelj je bila ispunjena ljubavlju. Obratite se dr. Ajayi-u, čarobnjaču danas, on ima rješenja za sve životne probleme, nemojte se sramiti svojih problema, kontaktirajte ga na WhatsApp: +2347084887094 ili Email: drajayi1990@gmail.com za trajno rješenje.
ReplyDeleteJe li vas slomljeno srce? Ne brinite, neka vam dr. ALABA pomogne da vratite bivšeg "Bila sam u braku 5 godina s dvoje djece i živjela sam sretno s obitelji dok stvari sa mnom i mojim suprugom nisu postale ružne što nas gotovo svaki put dovodi u svađe i svađe bilo je sve gore u trenutku kad je moj suprug podnio zahtjev za razvod braka.Pokušala sam svim silama da se predomisli i ostane sa mnom jer ga volim svim srcem i nisam željela izgubiti muža, sve nije uspio. Napustio je kuću i nastavio podnositi zahtjev za razvod, molila sam se i pokušala sve, ali i dalje ništa nije uspjelo. Proboj se dogodio kad me netko upoznao s ovom divnom, sjajnom čarolijom za magiju pod nazivom DR ALABA, koji mi je pomogao na kraju ... Nikad nisam bio ljubitelj ovakvih stvari, ali jednostavno sam odlučio probati jer sam bio očajan i nisam imao izbora ... Učinio je čaroliju umjesto mene i stvari stvarno otišao kako je obećao, a moj se muž predomislio i vratio se kući da ostane sa mnom i djecom. I str romise da me nikad više ne povrijedi. živimo sretno kao što je bilo i uz pomoć dr. Alabe. Ako trebate pomoć, možete kontaktirati DR Alaba putem adrese e-pošte: dralaba3000@gmail.com ili ga kontaktirati na whatsapp: +2349071995123
ReplyDeleteTrebate li financijsku pomoć? Jeste li u financijskoj krizi ili su vam potrebna sredstva za pokretanje vlastitog posla? Trebaju li vam sredstva za podmirivanje duga, otplatu računa ili pokretanje dobrog posla? Imate li nisku kreditnu ocjenu i teško vam je dobiti kapitalne usluge od lokalnih banaka i drugih financijskih institucija? Evo vaše prilike za dobivanje financijskih usluga od naše tvrtke. Sljedeće financije nudimo pojedincima-
ReplyDelete* Komercijalne financije
*Osobne financije
*Poslovne financije
* Građevinarske financije
* Poslovne financije i još mnogo toga: @ 1% kamatna stopa; Kontaktirajte nas putem
e_mail: (financialserviceauthority400@gmail.com)
Također možete doći do sljedećeg
https://dubaifinancialserviceauthority.blogspot.com/
WhatsApp: +60 112 569 3785
Od muža sam se razdvojila prije tri godine. Među nama nije bilo komunikacije. Obitelji i prijatelji su me savjetovali da zaboravim na brak i da nastavim dalje u životu. Nisam se htjela udati za nekog drugog jer duboko u sebi još uvijek volim svog muža. Toliko sam patila od boli i zbunjenosti da sam na internetu pročitala preporuku o tome kako je dr. Alaba ponovno spojio razoreni brak uz pomoć svojih duhovnih moći. Neprestano sam čitala toliko svjedočanstava o tome kako je pomogao stati na kraj razvodu i vratiti bivše voljene ljude i moja vjera se obnovila. Trebala bih odmah kontaktirati dr. Alabu nekoliko minuta kasnije, on mi je odgovorio i dao upute što da radim, nakon što sam dva dana nakon rituala ispunila traženi uvjet, čarolija je promijenila moj život oko mog muža da me više od toga ne kontaktira. Dvije godine su me zvale usred noći plačući i ispričavajući se da je to djelo demona, pa se i dalje čudim ovom čudu pa mu opraštam. Sada je moj brak u ravnoteži. Ritual Dralaba je odlično funkcionirao i brak jači nego prije, i ništa nas opet ne može razdvojiti. Posjetio sam toliko stranica da sam tražio pomoć, bilo je beznadno dok se nisam povezao s Dralabom, pravim čovjekom koji mi je pomogao da oporavim svoj razoreni brak ako imaš sličan problem u braku, želiš da te muž ili žena opet vole . , Imate nekoga koga volite i želite da vas on ili ona voli zauzvrat, imate izazov u svom životu, predložak čarolije dr. Alabe je rješenje i odgovor na vaš problem, whatsapp/viber s njegovim telefonskim brojem: +1(425) 477-2744, Kontaktirajte ga već danas slanjem e-pošte na dralaba3000@gmail.com Ne dopustite da vam netko oduzme supružnika.
ReplyDeleteKako sam vratila svog razvedenog muža uz dobru pomoć ljubavne čarolije dr. Alabe Moje ime je Shira elijah. Kad sam pročitao svjedočanstvo na internetu o tome kako dr. Alaba, najsjajniji i najmoćniji bacač uroka, pomaže vratiti muža koji se razvodi, LJUBAVNIKA. Pitao sam se kako to može biti istina, jer su me mnogi u prošlosti iznevjerili bez ikakvog rezultata. Samo sam pustio post i krenuo po forumu. Na moju obavijest opet ispod, neka osoba je objavila i rekla provjereni bacač uroka. Nakon što je pročitala poštu, bio je to isti muškarac dr. Alaba o kojoj je govorila. Tako da nemam izbora nego stvarno provjeriti kako on radi. Bila sam potpuno shrvana kad me napustio moj voljeni muž. Kao da je cijeli moj svijet nestajao u tuzi i boli. Znam da zvuči čudno, ali od svih čarolija koje sam kontaktirao, on je jedini koji je na mene ostavio dojam da sam toliko istinita i pouzdana. Više od njegovih riječi, vratio je mog muža i ostvario sve moje želje. Sada je vjeran, pazi na mene, svake nedjelje me nudi cvijećem, a često idemo u kino i restoran. moj muž je došao k meni i ispričao se za nepravdu koju je učinio i obećao da to više nikada neće učiniti. Od tada se sve vratilo u normalu. Moja obitelj i ja ponovno živimo sretno zajedno. Zauvijek ću biti zahvalan što sam svoj život pretvorio iz pakla u raj! vjerujem da tko god treba pomoć treba mu doći po pomoć. Neka te Bog i dalje koristi da spasi raskid. Svi koji imaju bračne probleme, probleme s razvodom, izgubljenog ljubavnika ili bilo kakve probleme u vezi, možete mu se obratiti (dralaba3000@gmail.com). Ili ga WhatsApp/Viber putem +1(425) 477-2744
ReplyDeleteOd muža sam se razdvojila prije tri godine. Među nama nije bilo komunikacije. Obitelji i prijatelji su me savjetovali da zaboravim na brak i da nastavim dalje u životu. Nisam se htjela udati za nekog drugog jer duboko u sebi još uvijek volim svog muža. Toliko sam patila od boli i zbunjenosti da sam na internetu pročitala preporuku o tome kako je dr. Alaba ponovno spojio razoreni brak uz pomoć svojih duhovnih moći. Neprestano sam čitala toliko svjedočanstava o tome kako je pomogao stati na kraj razvodu i vratiti bivše voljene ljude i moja vjera se obnovila. Trebala bih odmah kontaktirati dr. Alabu nekoliko minuta kasnije, on mi je odgovorio i dao upute što da radim, nakon što sam dva dana nakon rituala ispunila traženi uvjet, čarolija je promijenila moj život oko mog muža da me više od toga ne kontaktira. Dvije godine su me zvale usred noći plačući i ispričavajući se da je to djelo demona, pa se i dalje čudim ovom čudu pa mu opraštam. Sada je moj brak sada u ravnoteži. Ritual dr. Alabe je dobro funkcionirao i brak jači nego prije, i ništa nas više ne može razdvojiti. Posjetio sam toliko stranica da sam tražio pomoć, bilo je beznadno dok se nisam povezao s dr. Alabom, pravim muškarcem koji mi je pomogao da oporavim svoj razoreni brak ako imaš sličan problem u braku, želiš da te muž ili žena vole opet. , Imate nekoga koga volite i želite da vas on ili ona voli zauzvrat, imate izazov u svom životu, predložak čarolije dr. Alabe je rješenje i odgovor na vaš problem, whatsapp/viber s njegovim telefonskim brojem: +1(425) 477-2744, Kontaktirajte ga danas slanjem e-pošte na dralaba3000@gmail.com. Ne dopustite nikome da vam oduzme supružnika.
ReplyDeletePozdrav, moje ime je Nira Shalom i želim sa svijetom podijeliti dobre vijesti o tome kako sam vratio svoju bivšu ljubav. Bio sam shrvan kada me je ljubav prošlog mjeseca ostavila zbog druge djevojke. Međutim, prijatelj me upoznao s Baba Waleom da Wisemanom, velikim glasnikom. Ispričao sam svoj problem Baba Waleu, objašnjavajući kako me ostavila bivša ljubav i kako mi treba posao u velikoj tvrtki. Uvjeravao me da sam došao na pravo mjesto, gdje ću dobiti ono što mi srce želi bez ikakvih nuspojava. Rekao mi je što da radim, a nakon što sam slijedio njegove upute, moja ljubav me nazvala u sljedeća 2 dana, ispričavajući se što me prije ostavila. Tjedan dana kasnije moja željena tvrtka pozvala me na razgovor za mjesto supervizora. Oduševljen sam što mogu sa svijetom podijeliti kako mi je Baba Wale pomogao ispuniti želju mog srca. Baba Wale je stručnjak za sve vrste čarolija i dobre magije. Ako trebate bilo kakvu vrstu pomoći, kontaktirajte Baba Walea na babawalewiseman01@gmail.com Whatsapp: +2348136951551 viber: +2348136951551
ReplyDeleteZahvali mi poslije!